تگزاپون چیست؟ |آشنایی با اصلی‌ترین ترکیب محصولات پاک کننده

تگزاپون یک سورفکتانت آنیونی با یک سر آب گریز و یک سر آب دوست است که به خاطر برخورداری از خاصیت امولسیون کنندگی، کف‌زایی مطلوب و نفوذ بالا، کاربرد گسترده‌ای در صنایع نساجی، آرایشی و بهداشتی، تولید شوینده‌ها، صنعت نفت و گاز و مواد غذایی دارد. این ماده در دو نوع تگزاپون صدفی و تگزاپون n70 به فروش می‌رسد که هر یک غلظت و خلوص متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند.
تگزاپون چیست؟
آنچه در این مطلب خواهید خواند

تگزاپون نام علمی سدیم لوریل اتر سولفات را یدک می‌کشد و یکی از پرطرفدارترین مواد اولیه در صنایع شوینده، تولید مواد آرایشی بهداشتی و همچنین صنایعی مانند رنگ و چاپ به شمار می‌آید. روش تولید این ماده شامل چندین مرحله پیچیده شیمیایی است که منجر به تولید دو نوع متنوع از این ماده با درصد خلوص‌های متفاوت می‌شود که عبارتند از تگزاپون صدفی و تگزاپون n70.

مواد اولیه تگزاپون به خاطر ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی منحصر‌به‌فرد خود، کاربردهای فراوانی در جای‌جای خط تولیدهای صنعتی دارد؛ از این رو، خرید تگزاپون حتما در لیست خرید مواد اولیه شیمیایی بسیاری از صنایع قرار می‌گیرد. محبوبیت نام تگزاپون مخصوصا در صنایع شوینده باعث شده است تا شناخت این ماده برای فعالان صنعتی بیش از پیش اولویت پیدا کند. به این ترتیب، در این مقاله از آوینا تجارت همراه ما باشید تا باهم به بررسی ماهیت تگزاپون، انواع این ماده، کاربردها و همچنین بهترین برند تگزاپون برای خرید بپردازیم.

تگزاپون چیست؟

ماده تگزاپون در دنیای شیمی با عنوان و نام علمی سدیم لوریل سولفات (SLS) یا سدیم لوریل اتر سولفات (SLES) شناخته می‌شود. این ماده، یک سورفکتانت آنیونی است که اگر بخواهیم آن را از منابع طبیعی استخراج کنیم، باید در روغن نارگیل و روغن هسته خرما به دنبال ساختار تگزاپون بگردیم. البته منابع پتروشیمی نیز به‌عنوان منشا این ماده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این ماده به واسطه ساختار شگفت‌انگیز خودش در بعد مولکولی، دارای خاصیت آمفی فیلیک است که تگزاپون را کمک می‌کند تا در اختلاط آب و مواد روغنی موثر واقع شود و به یکی از دستیارهای اصلی تولیدات بهداشتی تبدیل گردد. علاوه بر این، از نظر شیمی نیز ماده سدیم لوریل سولفات از خانواده سورفکتانت‌هاست که این یعنی تگزاپون نقش اصلی فرآیندهای امولسیون سازی، خیس کردن و کف‌زایی را در ترکیبات مختلف برعهده دارد.

ساختار و فرمول شیمیایی تگزاپن

فرمول شیمیایی تگزاپون به صورت C12H25NaO4S است که نشان می‌دهد این ترکیب از کنار هم قرار گرفتن و سازماندهی هوشمندانه اتم‌های کربن، هیدروژن، سدیم، اکسیژن و گوگرد درست شده است. اگر به ساختار آن نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید ماده شیمیایی تگزاپون به واسطه داشتن یک دم هیدروکربنی آبگریز که بسیار هم طولانی است و همچنین یک گروه سولفات آبدوست می‌تواند خواص بسیار منحصربه‌فردی را از خود به نمایش بگذارد. به واسطه همین ساختار، تگزاپون کشش سطحی آب را کاهش می‌دهد و تعامل با انواع روغن‌ها و گریس‌ها را در مواد و محصولات نهایی بهتر می‌کند.

همچنین وجود گروه سولفات باعث تشدید خواص آنیونی تگزاپن می‌شود؛ از آنجا که بار منفی این ماده را در محلول‌های مختلف بیشتر می‌کند. این شارژ الکتریکی اندک، منجر به تعامل بهتر تگزاپون با دیگر مولکول‌های موجود در واکنش می‌شود و همچنین اثربخشی آن را در کاربردهای محصولات آرایشی بهداشتی و تمیزکننده‌های صنعتی افزایش می‌دهد.

ساختار تگزاپون

مشخصات فنی تگزاپون

مشخصات تگزاپون هم از نظر شیمیایی و هم از نظر فیزیکی جالب‌اند و همین مشخصات هستند که با دست در دست هم دادن توانسته‌اند تگزاپون را تا این اندازه برای صنایع ضروری کنند:

  • در صورت آنالیز تگزاپون از بعد فیزیکی، شما متوجه خواهید شد که تگزاپون یک ماده با حالت خمیری و چسبناک است.
  • همچنین رنگ تگزاپون در برخی موارد بی‌رنگ و در برخی موارد به زرد متمایل است که ممکن است بخاطر درصد خلوص‌های مختلف موجود از این ماده باشد.
  • علاوه بر این، ماده شیمیایی تگزاپون حلالیت بسیار خوبی دارد و می‌تواند در مواجهه با آب‌های سخت مقاومت به خرج دهد.
  • مواد شیمیایی تگزاپون همچنین باعث بروز یک سری مشخصات شیمی منحصربه‌فرد در این ماده شده است.
  • میزان نمک در این ماده شیمیایی کم است و همین مسئله باعث شده که ترکیب محلول این ماده با هر نوع حلال دیگری مانند آب، منجر به ایجاد یک مایع با ویسکوزیته بسیار پایین شود. 
  • pH این ماده در شرایط عادی بین 7 تا 9 است؛ هرچند می‌توان با اسید سیتریک این مقدار به 6 یا 7 رساند.

خواص و ویژگی های تگزاپون

تگزاپون محبوبیت و ارزشمندی خود را مدیون خواص خودش است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تگزاپون در واقع خواص کف‌کنندگی آن است که باعث می‌شود به‌عنوان یک سورفکتانت در صنایع متنوعی مورد استفاده قرار بگیرد. از نقاط مثبت حلال تگزاپون ویژگی زیست تخریب پذیری آن است که یعنی خطر چندانی برای محیط طبیعی ندارد.

از دیگر خواص تگزاپون که آن را برای تولید انواع شوینده‌ها مناسب می‌کند، امکان غلیظ کردن محلول تگزاپون با استفاده از انواع نمک‌ها مانند کلرید سدیم و آلکانول آمیدها است. این ویژگی باعث می‌شود بتوان پایداری مناسبی را به واسطه این ماده در محصولات نهایی ایجاد کرد.

همچنین تگزاپن به دلیل ساختارخود با اغلب صمغ‌های مصنوعی و طبیعی سازگار است و با دیگر آمفوترهای آنیونی و کاتیونی در صورت ترکیب تداخل نمی‌کند.

انواع تگزاپون

جالب است بدانید که تگزاپون از نظر درصد خلوص می‌تواند به دو نوع متنوع و با کاربردهای خاص تقسیم شود. انواع تگزاپون شامل دو نوع تگزاپون صنعتی با نام‌های تگزاپون صدفی (با درصد خلوص 30 درصد) و تگزاپون معمولی (با درصد خلوص 70 درصد) می‌شود.

  • تگزاپون صدفی یا n30
  • تگزاپون معمولی یا n70

یکی از انواع تگزاپون، تگزاپون صدفی یا تگزاپون سی درصد است و نوع دیگر آن تگزاپون n70 نام دارد. این دو تگزاپون صنعتی بیشتر بخاطر نحوه تولید و همچنین میزان درصد خلوصشان هویتی جدا از هم را به خود اختصاص داده‌اند. تگزاپون صدفی با نام علمی سدیم لورت سولفات یا سدیم لوریل اتر سولفات (SLES ) در صنعت شناخته می‌شود؛ در صورتیکه تگزاپون ۷۰ درصد را با نام سدیم لوریل سولفات (SLS) می‌شناسند.

هر دو این تگزاپون‌ها به خاطر خاصیت سورفکتانتی و فوم دهندگی قوی در محصولات شوینده و مراقبتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین هم تگزاپون صدفی و هم تگزاپون معمولی ساختار مشابهی دارند و از یک بخش آبدوست و یک بخش آب‌گریز تشکیل شده‌اند که همین موضوع عملکرد آن‌ها را بهبود می‌دهد. البته جالب است بدانید تگزاپون با درصد خلوص بالاتر یعنی n70 بیشتر در تولید شوینده‌هایی که شفاف هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد و میزان استفاده آن در صنایع شوینده نیز نسبت به تگزاپون صدفی بیشتر است.

انواع تگزاپون

تفاوت تگزاپون صدفی با تگزاپون 70 درصد

این دو ماده با اینکه در کاربردهای مشابه مورد استفاده می‌گیرند و ظاهری تقریبا شبیه به هم دارند اما تفاوت‌های کلیدی هم در میان آن‌ها وجود دارد که دانستن آن‌ها حائز اهمیت است:

تگزاپن صدفیتگزاپن n70
حالت این ماده به صورت مایع و خمیری شکل است (تگزاپون مایع)حالت این ماده به صورت پودری و جامد است
این ماده یک عامل اکسیژن اضافه دارداین ماده عامل اکسیژن کمتری نسبت به تگزاپون صدفی دارد.
نحوه تولید تگزاپون صدفی شامل فرآیند اضافه کردن یک عامل اکسیژنی اضافه است که باعث می‌شود خواص ماده بهبود یابد.این ماده نسبت به تگزاپون صدفی خواص بهبودیافته‌ای ندارد؛ زیرا در فرآیند اتوکسیلاسیون به آن عامل اکسیژن اضافه نمی‌شود
این ماده نسبت به تگزاپون n70 حساسیت زایی کمتر و عملکرد بهتری دارد.این ماده نسبت به تگزاپون صدفی خاصیت حساسیت‌زایی بیشتر و عملکرد ضعیف‌تری دارد.

نام دیگر تگزاپن چیست؟

تگزاپون یکی از آن مواد اولیه شیمیایی است که در صنعت به چندین نام مشهور است؛ از این رو، خوب است با تمام نام‌های آن آشنا باشید تا در زمان خرید بتوانید بهتر عمل کنید. نام دیگر تگزاپون که البته از نام‌های علمی آن هم شناخته می‌شود، سدیم لوریل اتر سولفات یا سدیم لوریل سولفات است. همچنین از نمونه‌های نام صنعتی تگزاپون می‌توان به مواردی مانند سدیم دو دسیل سولفات (SDS)، سدیم مونو لوریل اتر سولفات (SMLS)، سدیم مونو دو دسیل سولفات (SMDS)، سدیم دو دکانو سولفات (SDKS) و تگزافون یا تگزافن اشاره کرد.

نحوه تولید تگزاپن

تولید تگزاپون نیازمند فرآیندهای پیچیده شیمیایی است و شما برای تهیه تگزاپون باید چندین مرحله را به دقت و تحت دستورالعمل پیش ببرید. توجه داشته باشید که تگزاپون ساخت حساسی دارد و بهتر است تحت نظارت یک کارشناس مجرب و در واحدهای تولیدی استاندارد انجام شود. مراحل تولید تگزاپون به شرح زیر است:

  1. تهیه مواد اولیه: برای تهیه تگزاپون باید مواد اولیه خام را گرد هم آورد. برای این فرآیند، در درجه اول الکل‌های چرب و سولفات‌ها مورد نیاز هستند. برای اینکه خلوص ماده نهایی نیز در حد مطلوبی باشد، این مواد را با خلوص بالا تهیه می‌کنند و سپس تصفیه می‌کنند.
  2. فرآیند سولفاسیون: این مرحله یکی از مراحل حیاتی در تولید تگزاپون است. الکل‌های چرب در این مرحله با تری اکسید گوگرد یا اسید کلروسولفونیک واکنش می‌دهند و منجر به تولید سولفات‌های الکل چرب می‌گردد. فرآیند سولفوناسیون باید در یک محیط کنترل شده صورت بگیرد تا از گرمای اضافی جلوگیری گردد و فرآیند در یک شرایط یکنواخت از نظر محیطی انجام شود.
  3. خنثی سازی: در مرحله بعد، محصول سولفونه شده با استفاده از یک ماده پایه مانند هیدروکسید سدیم یا خاکستر سودا خنثی می‌شود. این مرحله کمک می‌کند سولفات تثبیت شود و اصلی‌ترین مرحله که منجر به ساخت تگزاپون می‌شود همین است؛ چرا که با عامل سولفات، این ماده تبدیل به یک عامل فعال و موثر می‌شود.
  4. خالص سازی: بعد از خنثی سازی، مخلوط تحت تبخیر قرار می‌گیرد و آب اضافی از آن خارج می‌شود. به این ترتیب، محلول تگزاپون غلیظ می‌شود. در این مرحله، اغلب از روش تقطیر خلاء برای جلوگیری از تخریب حرارتی محصول استفاده می‌شود.
  5. کنترل کیفیت: باید در طول فرآیند تولید تگزاپون به صورت دوره‌ای، محصول از نظر خلوص، سطوح pH و همچنین ویژگی‌های عملکردی بررسی شود و موارد مورد نیاز اجرا شوند. برای اینکه اطمینان حاصل کنیم که کلیه فرآیندها طبق استانداردهای صنعت پیش می‌روند، باید در هر مرحله نمونه برداری کرد.
  6. بسته بندی، ذخیره سازی و توزیع: بعد تهیه تگزاپون و برآورد مشخصات کیفی، حالا نوبت آن است که آن را در ظروف مناسب بسته‌بندی کنیم و با زدن برچسب اطلاعات و ایمنی، آن‌ها به محل ذخیره سازی منتقل کنیم تا در زمان مناسب به بازار توزیع شوند.
نحوه تولید تگزاپون

کاربرد تگزاپن

موارد مصرف تگزاپون به لطف درصد خلوص‌های متفاوت این ماده در صنعت بی‌شمار است. از میان کاربردهای تگزاپون می‌توان به استفاده از آن در صنایع شوینده، تولید محصولات مراقبتی، کاربرد دارویی، رنگ و پوشش و مواردی از این قبیل اشاره کرد. تنها مسئله حائز اهمیت در این بین، توجه به درصد خلوص این ماده است؛ چرا که ممکن است تنها یکی از انواع تگزاپون برای کاربردی خاص مناسب باشد. برخی از نمونه‌های کاربرد تگزاپون عبارتند از:

  • مواد آرایشی بهداشتی و مراقبتی
  • تولید محصولات تمیز کننده منزل
  • حوزه دارویی
  • صنعت
  • نساجی
  • حوزه کشاورزی
  • حوزه نفت و گاز
  • صنعت مواد غذایی
  • رنگ و پوشش
  • مصرف تگزاپون در مواد آرایشی بهداشتی و مراقبتی

یکی از کاربردهای تگزاپون در صنعت مواد آرایشی بهداشتی و تولید محصولات مراقبتی است. این ماده به صورت گسترده در شامپو‌ها، ژل‌ها و همچنین پاک‌کننده‌های صورت استفاده می‌شود. همچنین این ماده، به دلیل خاصیت کف‌زایی در از بین بردن کثیفی‌ها و چربی‌ها از روی پوست و مو بسیار موثر است و کف غنی که ایجاد می‌کند، ویژگی تمیزکنندگی را در حد مطلوب به ما ارائه می‌دهد.

کاربرد تگزاپن در مواد شوینده و محصولات تمیزکننده منزل

تگزاپون در شوینده‌ها و محصولات تمیز کننده منزل نیز بسیار پرکاربرد است. تگزاپون مواد شوینده به‌عنوان یک سورفکتانت قوی عمل می‌کند و در امولسیون شدن محصول نهایی و از بین بردن چربی و کثیفی بسیار موثر است. تگزاپونی که در تولید شوینده‌های لباسشویی و همچنین مایع‌های ظرفشویی استفاده می‌شود، عموما از نوع تگزاپون صدفی است. تگزاپون صدفی در شوینده‌ها با کاهش کشش سطحی آب، به آن‌ها اجازه می‌دهد که بهتر لکه‌ها را از بین ببرند.

کاربرد تگزاپون در مواد شوینده

کاربرد تگزاپون در حوزه داروسازی

کاربرد تگزاپون در حوزه داروسازی نیز به وفور به چشم می‌خورد. درواقع از هر دو نوع تگزاپون در این زمینه بهره می‌برند؛ به‌طوریکه از تگزاپون صدفی در صنعت داروسازی، برای ترکیب بهتر روغن و محلول‌های بر پایه آب استفاده می‌کنند. اضافه کردن تگزاپون صدفی به کرم‌ها و پمادها باعث می‌شود ثبات و پایداری این ترکیبات بر روی پوست بیشتر باشد و عملکرد بهتری از خود نشان دهند. همچنین از تگزاپون n70 در فرمولاسیون داروهای موضعی استفاده می‌کنند که باعث می‌شود این نوع از داروها به صورت سریع‌تر و عمیق‌تر جذب بشوند.

مصرف تگزاپون در صنعت مواد غذایی

از تگزاپون در فرآیند تولید مواد غذایی هم استفاده می‌شود اما نه میان مواد اولیه! درواقع از تگزاپون ۷۰ درصد برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن سطوح کار در خط تولید فراوری محصولات غذایی استفاده می‌شود. این کار باعث می‌گردد بقایای غذایی که بر روی خطوط لوله باقی مانده‌اند حذف شوند و کلیه فرایند تولید از نظر بهداشت و رعایت استانداردهای ایمنی، در سطح مطلوبی انجام بگیرد.

کاربرد تگزاپون در رنگ و پوشش

کاربرد تگزاپون در رنگ و پوشش‌های مختلف بسیار رایج است. عموما از تگزاپون n70 در فرمول‌های رنگ استفاده می‌کنند تا خواص آن‌ها بهبود پیدا کند. برای مثال، این ماده سبب مرطوب‌سازی و تثبیت امولسیون‌ها می‌شود.

کاربرد تگزاپون در حوزه نفت و گاز

جالب است بدانید که تگزاپن در صنعت نفت و گاز نیز استفاده می‌شود. درواقع این ماده را در فرآیندهای پیشرفته بازیافت نفت استفاده می‌کنند؛ چرا که با کاهش کشش سطحی بین آب و نفت، سبب می‌شود که کار استخراج بهتر و راحت‌تر صورت بگیرد. عموما از نمونه تگزاپون صدفی در این فرآیندها بهره گرفته می‌شود.

کاربرد تگزاپون در حوزه نفت و گاز

مصرف تگزاپون در نساجی

مصرف تگزاپون در صنعت نساجی نیز رایج است. از این ماده برای تمیز کردن و شستن پارچه‌ها استفاده می‌کنند؛ چرا که به خوبی می‌تواند ناخالصی‌ها را از بین ببرد. همچنین با تگزاپون می‌توان منسوجات مختلف را برای فرآیندهای رنگرزی آماده‌تر کرد. درواقع کاربرد تگزاپن در صنعتی نساجی به‌عنوان یک عامل مرطوب کننده، باعث می‌شود رنگ‌ها به‌طور یکنواخت‌تری به پارچه‌ها نفوذ کنند و در نهایت پارچه‌هایی با رنگ‌های زنده‌تر تولید شوند.

مصرف تگزاپون در کشاورزی

مصرف تگزاپون در صنایع کشاورزی نیز بسیار محبوب است. گاهی اوقات تگزاپون را در فرمولاسیون سموم کشاورزی و آفت‌کش‌ها استفاده می‌کنند. استفاده از این ماده باعث می‌شود خاصیت پخش‌شوندگی و همچنین چسبندگی این سموم بر روی گیاهان بیشتر شود و کارایی این نوع محصولات افزایش یابد.

کاربرد تگزاپون در صنعت

همچنین تگزاپن‌ها به صورت عمده در نقش‌های کوچک و بزرگ در صنایع مختلف شیمیایی حضور دارند. برای مثال در کاربردهای صنعتی، تگزاپون معمولی با خلوص 70 درصد را به منظور تولید چربی‌گیرهای سنگین و همچنین محلول‌های تمیزکننده صنعتی به کار می‌برند. توانایی تگزاپون در ایجاد کف غنی و از بین بردن آلاینده‌های صنعتی، شوینده‌های حاوی آن را برای تمیز کردن ماشین‌آلات و تجهیزات مناسب می‌کند. همچنین از تگزاپن صدفی در صنعت برای ایجاد فوم استفاده می‌شود. فوم به دست آمده می‌تواند در کاربردهای مرتبط با آتش نشانی و همچنین فرآیندهای معدنی برای افزایش کارایی به‌کار گرفته شود.

کاربرد تگزاپون در صنعت

بهترین برند تگزاپون برای خرید

تا به اینجا درباره کاربردهای تگزاپون به خوبی اطلاعات کسب کردید اما در نهایت اگر تگزاپون باکیفیت برای استفاده در صنعت خریداری نشود ممکن است در نتیجه، کاربرد مدنظر بدست نیاید و هم مواد اولیه فرآیند و هم زمان و هزینه هدر بروند. برای اینکه بهترین تگزاپون را برای صنایع شیمیایی خود خریداری کنید، باید به یک سری مواد از جمله بهترین برند تگزاپون، درصد خلوص متناسب با نیاز، شرکت یا فروشگاه فروش تگزاپون و همچنین قیمت آن توجه کنید.

شما ممکن است با توجه به نوع کارکرد مدنظر، به تگزاپون صدفی یا تگزاپون n70  نیاز داشته باشید. در این بخش چند برند بسیار محبوب و مرغوب را که امروزه در ایران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند به شما معرفی می‌کنیم:

بهترین برند تگزاپون صدفی

تگزاپون صدفی نوعی از انواع تگزاپون است که بیشتر در تولیدات انواع شامپوها و همچنین صابون‌های مایع کاربرد دارد؛ چرا که می‌تواند به خوبی کف کند و خاصیت پاک‌کنندگی را افزایش دهد. به صورت کلی، بهترین برندهای خارجی تگزاپون صدفی شامل سه برند BASF، Sasol و Huntsman می‌شوند که البته خرید و استفاده از این برندها نیازمند همکاری با یک گروه واردات است و مسلما هزینه بسیار بالایی هم دارد.

اما خبر خوب این است که شما می‌توانید بهترین برند تگزاپون صدفی را با هزینه کمتر و همچنین کیفیت برابر تهیه کنید. تگزاپون صدفی برند فٰرایند، یکی از نمونه‌های بسیار مرغوب از این ماده در ایران است که جز محصولات داخلی است و قیمت بسیار مناسبی هم دارد.  دسترسی به این محصول بسیار آسان است و همچنین با صرفه اقتصادی که دارد می‌تواند به چرخه تولیدات شما نیز کمک کند.

بهترین برند تگزاپون n70

تگزاپون ۷۰ درصد نیز نوع دیگری تگزاپون است که در تولید مواد آرایشی بهداشت شامل پاک‌کننده‌های پوست، شوینده‌های صورت، انواع صابون‌ها و همچنین شامپو بدن دارای ویسکوزیته بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. برندهای خارجی که در بالا معرفی کردیم همچنین در حوزه تولید تگزاپون n70 هم فعالند؛ به این ترتیب شما می‌توانید با ارتباطات بین‌المللی به بهترین برندهای تگزاپن 70٪ یعنی برندهای BASF، Sasol و همچنین Huntsman دست پیدا کنید.

اما توصیه ما به شما این است که خرید تگزاپون n70 را با قیمت پایین‌تر و همچنین حفظ کیفیت، از داخل کشور انجام دهید. در حال حاضر برندهای ایرانی تگزاپون پاکسان، تگزاپون محب و تگزاپون پدیده از بهترین برندهای موجود در بازار هستند و مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. این تولیدکنندگان تگزاپن ایرانی توانسته‌اند با تکیه بر فرمول‌های بهینه، مرغوب‌ترین نمونه‌های سدیم لوریل اتر سولفات را به بازار مصرف معرفی کنند.

همچنین اگر دوست داشتید که نمونه خارجی تگزاپون n70 را مورد استفاده قرار دهید، نمونه‌های تگزاپون ساخت کشور مالزی نیز در داخل ایران به صورت عمده به فروش می‌رسند. پس در این صورت بهتر است که با یک فروشگاه معتبر، قابل اعتماد و باتجربه در این زمینه همکاری کنید.

تگزاپون پاکسان

اثر سدیم لوریل اتر سولفات بر روی محیط زیست و انسان

تگزاپون به‌عنوان یک ماده شیمیایی اولیه که در بسیاری از فرایندهای شیمیایی استفاده می‌شود، می‌تواند تاثیراتی بر روی محیط زیست و همچنین سلامت انسان داشته باشد. اثر سدیم لوریل اتر سولفات برروی انسان تا حدی سمی است؛ به‌طوریکه در صورت تماس با اعضایی مانند پوست، چشم و همچنین تنفس و تماس با ریه‌ها می‌تواند آن‌ها را تحریک کند و فرد را آزار دهد. البته قابل توجه است که این ماده از طرف سازمان غذا و دارو ایالت متحده آمریکا (FDA) بی‌خطر اعلام شده است؛ چرا که بعد از مصرف، تاثیری بر روی DNA به جا نمی‌گذارد.

همچنین در خصوص اثر سدیم لوریل اتر سولفات بر روی محیط زیست باید گفت ریختن ضایعات تگزاپون در سیستم و مجرای آبی می‌تواند منجر به آلودگی و آسیب به اکوسیستم آبی آن منطقه شود و به نوعی تعادل زندگی آبزیان را به خطر بیندازد.از طرف دیگر، در صورت استفاده بیش از حد از تگزاپون در کشاورزی، خاک دچار آلودگی می‌شود و سلامت گیاه و رشد آن تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. علاوه بر این، در صورت تجمع تگزاپون در طبیعت ممکن است بر روی زنجیره غذایی حیات وحش اثرات منفی بگذارد و زنجیره را با مشکلات مختلفی روبه‌رو کند.

خرید تگزاپن با کیفیت؛ اولین قدم برای بهبود کیفیت محصولات صنعتی

تگزاپون در دو نوع تگزاپون صدفی و تگزاپون ۷۰ درصد، در دسترس صنایع مختلف قرار دارد و به‌واسطه ویژگی‌های شگفت‌انگیز خود یکی از مواد پراستفاده در تولید محصولات متفرقه به شمار می‌رود. اما مسئله این است که برای داشتن یک خروجی باکیفیت باید از مواد اولیه باکیفیت هم استفاده کرد؛ پس مهم است که خرید تگزاپون را از فروشگاه و شرکتی مورد اعتماد و همچنین برند معتبری انجام دهید.

اگر قصد خرید تگزاپون صدفی و خرید تگزاپون n70 را دارید، آوینا تجارت یکی از شرکت‌های تامین کننده این محصول است که سال‌ها در زمینه تامین مواد اولیه شیمیایی تجربه دارد. این شرکت تگزاپون را با قیمت مقرون‌به‌صرفه عرضه می‌کند و برای خریدهای عمده نیز تخفیف قائل است. در صورت نیاز به مشاوره، شما می‌توانید با شماره‌های تماس ما با کارشناسان حرفه‌ای مجموعه در ارتباط باشید.

سوالات متداول

تگزاپن چیست؟

تگزاپون یک سورفکتانت آنیونی است که به دلیل خاصیت امولسیون کنندگی، کف‌زایی مطلوب و همچنین نفوذ بالا، در صنایع شیمیایی زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای دو نوع تگزاپون صدفی و تگزاپون n70 است.

کاربرد سدیم لورت سولفات چیست؟

کاربرد سدیم لورت سولفات شامل موارد مصرف در صنعت، نساجی، تولید مواد آرایشی بهداشتی، محصولات مراقبتی، صنعت نفت و گاز، کشاورزی و صنایع غذایی و غیره می‌شود.

چطور تگزاپون باکیفیت بخرم؟

برای خرید تگزاپون باکیفیت بهتر است ابتدا درباره ویژگی‌های این محصول خوب تحقیق کنید و سپس با یک فروشگاه یا شرکت مورد اعتماد و تامین کننده مواد اولیه شیمیایی تماس بگیرید. شرکت آوینا تجارت اطلس آماده است تا به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین تامین کنندگان مواد اولیه شیمیایی، تگزاپون باکیفیت و اصل را از برترین برندهای خارجی و ایرانی در اختیار شما قرار دهد. پس با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب من
سفارش مواد شیمیایی و کشاورزی
+ استعلام قیمت