کاربردهای فوق‌العاده زانتان گام برای پوست

زانتان گام یا صمغ زانتان، ماده‌ای سنتز شده از ساکارید است که به‌عنوان افزودنی در صنایع مختلف استفاده می‌شود. نقش این ماده در صنعت، تغلیظ کننده، تثبیت کننده، حجم دهنده و امولسیفایر است. از طرفی این ماده تا حدی خاصیت مرطوب کنندگی نیز دارد و به خاطر همین دلایل ذکر شده، در محصولات پوستی و آرایشی بهداشتی نقش ویژه‌ای دارد. از لوسیون‌ها گرفته تا کرم‌های آبرسان و شامپوها و غیره، ردپایی از زانتان گام مشاهده می‌شود.
زانتان گام برای پوست
آنچه در این مطلب خواهید خواند

با توجه به کاربرد گسترده زانتان گام برای پوست، در این نوشته از آوینا تجارت اطلس قصد داریم تاثیر این ماده در مقیاس‌ها و خلوص مختلف را در صنعت محصولات مراقبت پوستی و آرایشی بهداشتی بررسی کنیم و ببینیم که در نهایت زانتانگام برای پوست چه فوایدی دارد. همراه ما باشید تا با نقش زانتانگام را در این صنعت آشنا شویم.

زانتان گام چیست و چه نقشی در محصولات پوستی دارد؟

صمغ زانتان که در صنعت با نام زانتانگام نیز شناخته می‌شود، ماده‌ای است که از زانتوموناس به دست می‌آید. رنگ این ماده سفید مایل به شیری است و با توجه به ساختاری که دارد، به‌عنوان حجم دهنده در پروسه تخمیر به کار گرفته می‌شود. فواید زانتان گام برای پوست حتی در مقیاس‌های بسیار کم، چشمگیر است و به همین دلیل در اغلب محصولات مراقبت پوستی و بهداشتی از این نوع صمغ استفاده می‌کنند. حال سوال اصلی اینجاست که کاربرد زانتان گام در هر یک از محصولات مراقبت پوستی، بهداشتی و آرایشی به چه صورت است؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم تا با کاربردهای زانتانگام برای پوست بهتر آشنا شوید.

زانتان گام در محصولات مراقبت پوستی

کاربرد زانتان گام در کرم‌ها و لوسیون‌های پوستی

در لوسیون‌های پوستی زانتان گام نقش امولسیفایر دارد و به اختلاط بخش روغنی و چربی با بخش بر پایه آب لوسیون کمک می‌کند. از طرفی این ماده به‌عنوان تغلیظ کننده نیز در کرم‌ها استفاده می‌شود؛ به طوری که حتی استفاده با درصد خیلی کم از این ماده، (0.0001 تا 2 درصد) تفاوت شگرفی در تغلیظ بافت کرم‌ها و لوسیون‌ها ایجاد می‌کند. زانتان گام برای پوست قابلیت این را دارد که محصولی با بافت یکنواخت فراهم آورد و به این طریق ماندگاری این محصولات را افزایش دهد. از طرفی در لوسیون‌ها، زانتان گام ترکیبی صاف، براق و با ویسکوزیته معین در حد ویسکوزیته لازم برای لوسیون ایجاد می‌کند تا به این صورت نقش خاص خود را در این حیطه ایفا کند.

از این رو، کاربرد زانتان گام برای پوست و در کرم‌ها و لوسیون‌های پوستی گسترده است و لازم است که حتما از این صمغ یا جایگزین‌های آن برای ایجاد بافتی یکنواخت، غلیظ و با خاصیت امولسیون کنندگی در محصولات مراقبت پوستی و آرایشی و بهداشتی استفاده کرد.

کاربرد زانتان گام در محصولات آبرسان

فواید زانتان گام برای پوست‌

زانتان گام توانایی بسیار بالایی در افزایش ویسکوزیته محصولات پوستی و مراقبت شخصی دارد. این ماده به خوبی می‌تواند عملکرد فوم‌ها را بهبود ببخشد و به اتصال اجزا و بافت این محصولات کمک کند. نقش مهمی که زانتان گام برای پوست ایفا می‌کند، در خاصیت چسبندگی، حالت دهندگی، اتصال، نرم کنندگی، تثبیت کنندگی و امولسیون کنندگی است. در ذیل فواید زانتانگام برای پوست را بیشتر بررسی می‌کنیم:

زانتان گام برای پوست‌ خشک و آسیب دیده

زانتان گام در مرطوب کنندگی پوست خشک و آسیب دیده نیز نقش دارد. البته این بدین معنی نیست که این ماده قرار است برای پوست خشک معجزه کند، اما اضافه شدن این ماده به فرمولاسیون محصولات مراقبت پوستی باعث می‌شود تا این محصولات تاثیر خود را سریع‌تر و بهتر بر روی پوست ایجاد کنند. دلیل این اتفاق تاثیر زانتان گام در یکنواخت کردن و تثبیت کردن بافت محصولات است و باعث پخش شدن بهتر مواد مغذی و مرطوب کننده بر روی پوست می‌شود.

زانتان گام برای پوست خشک

زانتان گام و بهبود بافت پوست

صمغ زانتان خاصیت نرم کنندگی برای پوست دارد و به دلیل برخورداری از منشا گیاهی، ضرری برای پوست ندارد. پلی ساکاریدهای موجود در ساختار زانتان گام برای پوست باعث شده تا این ترکیب گیاهی توانایی جذب بالای رطوبت را داشته باشد و به بهبود فرمولاسیون محصولات بهداشتی و مراقبت پوستی کمک کند.

با توجه به این که زانتانگام را بیشتر به خاطر امولسیون کنندگی و تثبیت کنندگی این ماده می‌شناسند، لذا این ترکیب با منشا گیاهی قابلیت این را دارد که اجزایی که در حالت طبیعی قابلیت اختلاط با یکدیگر را ندارند (مانند جز چربی و روغن با آب) را به هم وصل کند. به این ترتیب بافت محصولات مراقبت شخصی و پوستی، یکنواخت و تثبیت می‌شود و مدت زمان ماندگاری محصول افزایش می‌یابد. از طرفی چنین محصولاتی بهتر جذب پوست می‌شوند و مواد به صورت یکنواخت روی پوست پخش می‌شوند تا تاثیر خود را بر کل بافت پوست بگذارند.

زانتان گام برای پوست

زانتان گام و حفظ رطوبت پوست

زانتان گام به صورت مستقیم چندان نقشی در افزایش رطوبت پوست ندارد؛ اما اضافه شدن این ماده به محصولات آبرسان و مرطوب کننده باعث جلوگیری از جداسازی ترکیبات مورد نظر در این محصولات برای آبرسانی پوست می‌شود و از تبخیر آب روی پوست جلوگیری می‌کند. در واقع قابلیت اتصال این ماده به مواد رطوبت‌زا باعث اثرگذاری بیشتر این محصولات برای رطوبت رسانی و آبرسانی پوست می‌شود و به این ترتیب سلامت و لطافت پوست صورت و بدن با تاثیر زانتان گام برای پوست حفظ می‌شود.

زانتان گام و آرامش‌بخشی پوست

اگر نگاهی به مواد اولیه ماسک‌های صورت بیندازید، به احتمال زیاد نام صمغ زانتانگام به چشمتان بخورد. زانتان گام برای آرامش بخشی پوست و کاهش تحریکات و حساسیت‌های پوستی نقش دارد و به همین دلیل است که حس لطافت و نرمی را بر روی پوست ایجاد می‌کند. از طرفی با توجه به منشا طبیعی این ماده، ضرری برای پوست ندارد و به خاطر همین عامل بی‌خطر بودن، از این ماده به وفور در صنایع آرایشی و بهداشتی و محصولات مراقبت پوستی و شخصی استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از زانتان گام در محصولات پوستی نسبت به سایر هیدروکلوئیدها

زانتان گام به صورت کلی نسبت به دیگر هیدروکلوئیدها در صنعت تولید محصولات آرایشی و بهداشتی بیشتر ترجیح داده می‌شود و دلیل این مسئله را می‌توان در میان مزایای استفاده از زانتان گام برای پوست یافت:

  • زانتانگام توانایی بیشتری برای حفظ و افزایش ویسکوزیته در محصولات پوستی دارد و قوام مناسب و یکنواختی در محصولات ایجاد می‌کند.
  • استفاده از زانتان گام برای پوست در مقادیر کم و در غلظت‌های بسیار پایین از این ماده (0.0001 تا 2 درصد) صرفه اقتصادی دارد.
  • زانتانگام در محدوده وسیعی از pHها پایدار است و به همین خاطر در ترکیب با مواد فعال در محصولات مراقبت پوستی به راحتی تجزیه نمی‌شود.
  • زانتانگام با تشکیل دادن لایه محافظ و ایجاد بافتی یکنواخت در محصولات مراقبت پوستی، از تبخیر رطوبت از پوست جلوگیری می‌کند.
  • زانتانگام با مواد شیمیایی زیادی در تولید محصولات پوستی سازگار است و به همین دلیل در بیشتر مواقع مشکلی از بابت ترکیب این ماده با مواد دیگر ایجاد نمی‌شود.
  • زانتان گام برای پوست حساسیتی ندارد و تحریک کننده نیست و همین گزینه از مزایای این ماده در مقایسه با سایر هیدروکلوئیدها محسوب می‌شود.
تفاوت زانتان گام برای پوست نسبت به هیدروکلوئیدها

راهنمای انتخاب و خرید محصولات پوستی با زانتانگام 

زانتان گام از جمله ترکیبات مهم در ساختار محصولات مراقبت پوستی و آرایشی و بهداشتی است که در درصدها و در فرمولاسیون‌های مختلفی در صنعت استفاده می‌شود. اگر قصد خرید این محصول را برای واحد صنعتی یا کسب‌وکار خود دارید، قبل از هر چیزی باید به درصد خلوص این ماده، جدول آنالیز کیفی و موارد استفاده از این ماده در بخش مورد نظرتان توجه کنید.

خوشبختانه آوینا تجارت اطلس شرایطی فراهم کرده است که می‌توانید زانتان گام برای پوست را از برند مدنظرتان با کیفیتی درجه یک خریداری کنید. در آوینا تجارت اطلس کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره رایگان جهت ثبت سفارش و خرید این ماده با قیمت عمده هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم به صفحه محصول زانتانگام مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فروشگاه
0 مورد سبد خرید
حساب من
سفارش مواد شیمیایی و کشاورزی
+ استعلام قیمت