آسکوربیک اسید (ویتامین c)

  • برند :زیبو
  • ساخت کشور :چین
  • گرید: خوراکی – دارویی
  • شکل ظاهری: پودر سفید رنگ
  • نحوه فروش محصول : کارتن ۲۵ کیلوگرمی

 

دسته بندی اصلی: مواد اولیه شیمیایی

دسته بندی بر اساس کاربرد: مواد اولیه غذایی

(دیدگاه کاربر 2)

برای اطلاع از میزان موجودی انبار و استعلام قیمت لحظه‌ای با ما تماس بگیرید.

قیمت مناسب
کیفیت مرغوب
تحویل اکسپرس
ضمانت کالا

خرید آسکوربیک اسید برند زیبو

آسکوربیک اسید یکی از مواد آلی پرکاربرد در گرید خوراکی و صنعتی است. با توجه به محصولات و فراورده‌های جانبی که در واکنش اسید اسکوربیک با مواد شیمیایی دیگر وجود دارد، کاربردهای بسیار زیادی در صنایع دارویی، پزشکی، آرایشی بهداشتی، تصفیه آب و صنایع غذایی برای این ترکیب آلی مشاهده می‌شود.

شرکت زیبو از جمله شرکت‌های مطرح چینی در تولید آسکوربیک اسید است که این ماده را در بسته‌های 25 کیلویی با قابلیت 50000 تن در سال تولید می‌کند. خلوص ماده اسید آسکوربیک تولیدی زیبو به گونه‌ای است که مس به کار رفته در آن کمتر از 5ppm، آهن کمتر از 2ppm و آرسنیک کمتر از 3ppm است. از این رو با سنجش 99 تا تا 100 درصدی می‌توان این ماده را از با کیفیت‌ترین و خالص‌ترین آسکوربیک اسیدهای تولیدی در جهان به حساب آورد.

برای خرید پودر اسید اسکوربیک برند زیبو لازم است توجه ویژه‌ای به خرید اصل این محصول از معتبرترین شرکت‌های وارد کننده اسید آسکوربیک داشته باشید. شرکت آوینا تجارت اطلس مفتخر است که نمایندگی رسمی واردات آسکوربیک اسید برند زیبو را برعهده دارد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان آوینا تجارت در تماس باشید تا مشاوره رایگانی در مورد نحوه خرید آسکوربیک اسید صنعتی و قیمت اسید اسکوربیک خوراکی کیلویی دریافت کنید.

آسکوربیک اسید چیست

آسکوربیک اسید چیست؟

ویتامین C که با نام شیمیایی اسید اسکوربیک یا اسکوربیک اسید شناخته می‌شود، برای تغذیه انسان ضروری است و یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های بدن محسوب می‌شود. با این حال ساختار این ماده به گونه‌ای است که با ترکیب با مواد دیگر می‌تواند کاربردهای بسیار زیادی برای صنایع مختلف فراهم آورد. برای نمونه آنیون آسکوربات توانایی سنتز نمک‌های آسکوربات سدیم، آسکوربات پتاسیم و آسکوربات کلسیم را دارد. همچنین گاهی اوقات فروش اسید آسکوربیک خوراکی به صورت استرهایی مثل آسکوربیل پالمینات و آسکوربیل استئارات، طی واکنش با اسیدهای آلی به‌عنوان الکل انجام می‌گیرد.

زمانی که اسید آسکوربیک تحت حمله هسته دورستی قرار می‌گیرد، می‌تواند پروتون 1 و 3 دی کتون را نتیجه دهد. تمامی این سنتزها و فراورده‌ها در بخش‌های مختلفی از صنایع به کار گرفته می‌شوند. علاوه بر این‌ها آسکوربیک اسید با ترکیبات دیگری مانند گلوگز و اسید آمینه مخلوط می‌شود و ترکیبات فراری برای استفاده در صنعت به دست می‌دهد.

اسید اسکوربیک یک کوفاکتور است که به برخی آنزیم‌ها اجازه می‌دهد تا به درستی عمل کنند. از طرفی این ماده در سیستم ایمنی نیز نقش دارد و به همین خاطر در گرید خوراکی نیز با تناژهای بالایی به فروش می‌رسد؛ ماده‌ای که یک آنتی اکسیدان قوی است و باعث درمان بیماری اسکوربوت نیز می‌شود.

نحوه تولید آسکوربیک اسید

اسید آسکوربیک در مقیاس صنعتی طی چند مرحله با کاهش گلوکز توسط باکتری‌ها تولید می‌شود. در این فرایند چند مرحله‌ای، این ماده به‌عنوان محصولی جانبی و فرعی به دست می‌آید و در اشکال مختلفی از نمک‌ها و استرها در صنعت به کار گرفته می‌شود. این اشکال مختلفی که در هنگام فروش اسید آسکوربیک خوراکی به آن‌ها برخورد می‌کنیم، شامل آسکوربات سدیم، آسکوربات پتاسیم، آسکوربات کلسیم، آسکوربیل پالمیتات یا استات آسکوربیلی هستند.

علاوه بر این روش، اسیداسکوربیک با تخمیر دو مرحله‌ای نیز به دست می‌آید که امروزه این روش توسط تولید کنندگان متداول‌تر شده است. همچنین به جای تخمیر دو مرحله‌ای، امکان تخمیر تک مرحله‌ای با استفاده از سوربیتول نیز وجود دارد.

نحوه تولید آسکوربیک اسید

کاربردهای آسکوربیک اسید

اسید آسکوربیک نه تنها به‌عنوان یکی از ویتامین‌های ضروری برای بدن به صورت دارویی تجویز و مصرف می‌شود و یا با مصرف برخی مواد غذایی وارد بدن می‌شود، بلکه کاربردهای دیگری نیز دارد. این کاربردها صنایع مختلفی را در بر می‌گیرد که در ادامه به هر یک اشاره می‌کنیم:

  • این ماده برای خنثی کردن کلر و کلرزدایی در تصفیه آب کاربرد دارد.
  • در صنایع دارویی و پزشکی اسید اسکوربیک خوراکی به‌عنوان مکمل ویتامینی و دارویی به کار گرفته می‌شود.
  • در صنعت آرایشی و بهداشتی آسکوربیک اسید برای سنتز کلاژن و ترمیم بافت‌ها کاربرد دارد.
  • در نانوایی از اسکوربیک به‌عنوان افزودنی و بهبود دهنده برای افزایش ماندگاری بیشتر نان استفاده می‌شود.
  • اسید آسکوربیک فرایند اکسیداسیون را برای میوه‌ها و محصولاتی که در معرض اکسیژن هوا قرار می‌گیرند، کند می‌کند و همین عامل باعث جلوگیری از خرابی میوه‌ها و محصولات می‌شود.
  • در استخرها آسکوربیک اسید برای از بین بردن لکه‌های فلزی از جمله آهن از سطوح فایبر گلاس کاربرد دارد.
  • در تولید آب میوه و سایر نوشیدنی‌ها از آسکوربیک اسید به‌عنوان افزودنی طبیعی برای جبران ویتامین C از دست رفته در طی فرایند صنعتی استفاده می‌کنند.
  • در فراوری‌های گوشتی آسکوربیک اسید برای جلوگیری از اکسیداسیون و خرابی گوشت به کار می‌رود.
  • از این ماده برای تقویت ایمنی بدن، افزایش جذب آهن در روده، بهبود عملکرد قلب و عروق و کاهش استرس در مصارف دارویی استفاده می‌شود.
  • در صنعت پلاستیک، از این ترکیب برای جمع کردن زنجیرهای مولکولی با کمترین ضایعات و با سرعت بیشتر استفاده می‌شود.
  • در تصفیه خانه‌ها برای از بین بردن اثرات قرص‌های ید این ماده به آب اضافه می‌شود. در این حالت اسکوربیک اسید با آب استریلی واکنش می‌دهد و طعم، بو و رنگ ید را در آب از بین می‌برد.
  • در صنعت عکاسی و در محلول‌های توسعه دهنده آسکوربیک اسید به‌عنوان کاهنده و نگهدارنده به کار گرفته می‌شود.

مزایا و معایب آسکوربیک اسید

آسکوربیک اسید در گرید خوراکی و صنعتی به کار گرفته می‌شود که در گرید خوراکی فواید زیادی برای بدن دارد. با این حال در گرید صنعتی نیز از این ماده به وفور در صنایع مختلف، از آرایشی بهداشتی گرفته تا مواد غذایی استفاده می‌شود. برای آشنایی بیشتر در ادامه مزایای خرید آسکوربیک اسید را شرح می‌دهیم و در کنار آن به معایب این ماده در صورت مصرف با دوز بالا اشاره می‌کنیم:

 

مزایامعایب
عامل روشن کننده و کاهش دهنده چین و چروک پوست در محصولات مراقبت پوستیتپش قلب، اسهال و بیماری کلیوی در صورت مصرف با دوز بالا
دکلره زدای قوی در تصفیه آبایجاد سوهاضمه در مصارف بالا به ویژه در هنگام استفاده از این ماده خوراکی با معده خالی
آنتی اکسیدان قوی
درمان بیماری اسکوربوت
جلوگیری از ابتلا به سرطان و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
نقش موثر در تشکیل کلاژن‌، تاندون‌ها، رباط‌ها و عروق خونی
پیشگیری از گرفتگی عروق
پیشگیری و درمان سرماخوردگی

 

جدول مشخصات آسکوربیک اسید

اسید اسکوربیک از مواد آلی ارزشمند در صنعت و مصارف خوراکی و دارویی است که آشنایی با مشخصات آن کمک شایانی به شناخت ویژگی‌ها و کاربردهای این ماده در صنایع می‌کند. در ادامه جدول مشخصات آسکوربیک اسید قابل مشاهده است:

ویژگیتوضیحات
شکل ظاهریپودر سفید رنگ
چگالی1.65 گرم بر سانتی متر مکعب
نقطه ذوب189-193 درجه سانتی گراد
نقطه جوش552.7 درجه سانتی‌گراد
pHمعمولا بین 2.1 تا 2.6
فرمول شیمیاییC6H8O6
جرم مولی176.13 گرم بر مول
حلالیتبه راحتی در آب حل می‌شود.
ویسکوزیته

 

نحوه استفاده از آسکوربیک اسید

اسکوربیک اسید که با نام ویتامین C نیز شناخته می‌شود، دستورالعمل‌هایی برای استفاده در صنایع گوناگون دارد. این دستورالعمل‌ها بسته به نوع سنتز ماده جدید، حجم، شرایط تولید، کاربرد و غیره با هم متفاوت است. در حالت کلی نحوه استفاده از اسکوربیک به این صورت است که مقدار دقیقی از این ماده را برای تهیه محلول براساس استکیومتری وزن کنید و سپس از آب مقطر یا دیونیزه برای ایجاد محلول خالص استفاده کنید.

اضافه کردن پودر اسید اسکوربیک به محلول را به آرامی انجام دهید و در حین اضافه کردن آن کم کم محلول را هم بزنید تا انحلال آن کامل شود. در نظر داشته باشید که فرایند محلول سازی را در ظرف شیشه‌ای تمیز انجام دهید تا از ایجاد ناخالصی در محلول جلوگیری شود. بعد اتمام حل شدن، حتما pH محلول به دست آمده را چک کنید تا مطمئن شوید اسیدیته محلول تغییری نکرده است. اگر قصد ندارید کل محلول را برای مصارف آزمایشگاهی و صنعتی استفاده کنید، باقی مانده محلول آسکوربیک اسید را در ظرف تاریک و در بسته نگهداری کنید تا از تخریب در مقابل نور و هوا جلوگیری شود.

نحوه استفاده از آسکوربیک اسید در فرمولاسیون‌ صنایع مختلف با هم فرق دارد و باید دوز مصرفی استاندارد در هر صنعت رعایت شود. در ذیل دستورالعمل‌هایی برای برخی صنایع ذکر شده است. این دستورالعمل صرفا برای داشتن دیدی مناسب برای نحوه به کار گیری اسیداسکوربیک شرح داده شده است. لذا توصیه می‌کنیم در رابطه با نحوه به کار گیری این ماده در هر صنعت از مقالات معتبر آکادمیک کمک بگیرید.

در کنسروهای میوه از آسکوربیک اسید به میزان نصف یا یک چهارم قاشق چای خوری و یا 750 تا 1500 میلی‌گرم آسکوربیک در یک لیتر آبِ میوه استفاده می‌کنند.

در استخرها برای هر 10000 گالن آب از 0.5 تا 1 پوند برای از بین بردن فلز حل شده در سطوح فایبر گلاس استفاده می‌شود.

در پایان در نظر داشته باشید که در تمامی مراحل افزودن آسکوربیک اسید به محلول دما، pH و عدم ورود ناخالصی به آن را چک کنید تا در نهایت محصولی پایدارتر و خالص‌تر داشته باشید.

نحوه مصرف آسکوربیک اسید

نکات ایمنی آسکوربیک اسید

آسکوربیک اسید در حالت کلی و در صورت رعایت دوز مصرفی استاندارد، خطری برای بدن ندارد. اما در صورت مصرف دوز بالای این ماده مشکلاتی پیش می‌آید که در ذیل اشاره می‌کنیم:

  • افزایش دوز مصرفی آسکوربیک اسید منجر به افزایش اسیدیته معده می‌شود و حالت تهوع، ضربان قلب و مشکلاتی همچون نارسایی کلیه را به همراه می‌آورد.
  • این ماده به خودی خود قابلیت اشتعال‌زایی ندارد؛ اما ممکن است در ترکیب با برخی مواد شیمیایی اشتعال‌زا شود. پس در حین استفاده از آسکوربیک اسید از دستکش، عینک و لباس مناسب استفاده کنید و آزمایش را از عوامل آتش زا دور نگه دارید.
  • مصرف با خلوص و دوز بالای اسید اسکوربیک در مواردی منجر به تحریک ناچیز پوست و دستگاه تنفسی می‌شود.
  • هیچ نشانه‌ای از میزان غلظت بالای این ماده برای بروز بیماری‌هایی مثل سرطان ارائه نشده است و اگر به درستی مصرف شود، فواید زیادی نیز برای بدن خواهد داشت.

قیمت آسکوربیک اسید

با توجه به این که قیمت اسید اسکوربیک به دلیل میزان عرضه و تقاضا، نوسانات قیمت ارز و سیاست‌های کشور ثابت نیست، لذا ارائه قیمت دقیق برای این محصول وجود ندارد. در چنین شرایطی تماس با کارشناسان آوینا تجارت اطلس باعث می‌شود تا اطلاع دقیقی از قیمت روز آسکوربیک اسید به دست آورید. به طور کلی خرید عمده آسکوربیک اسید باعث کاهش قیمت و ارائه تخفیفاتی از سوی آوینا تجارت اطلس، به‌عنوان وارد کننده این ماده می‌شود. لذا پیشنهاد می‌کنیم از خرید عمده این ماده از آوینا تجارت اطلس غافل نشوید تا از تخفیفات ویژه بهره‌مند شوید.

شرکت آوینا تجارت اطلس در مسیر تهیه و توزیع انواع مواد شیمیایی در کشور مفتخر است که مواد شیمیایی با بالاترین درجه کیفیت را با قیمتی رقابتی به بازار عرضه می‌کند.

2 دیدگاه برای آسکوربیک اسید (ویتامین c)
  1. جعفری

    سفارش خرید اسکوربیک اسید زیبو برای ارسال عمده به تبریز چقدر طول میکشه؟

    0
    0
  2. قربانی

    با سلام آیا امکان ارسال عمده اسکوربیک زیبو به انبار مشهد رو دارید؟

    0
    0
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید.